E talvez seja interessante usar a Regra Variante de
Power Boosters também.
Mastermind's Manual escreveu:POWER BOOSTERS
The extra effort rules describe specific ways of improving a hero’s traits in exchange for a measure of fatigue, limiting how often heroes can push themselves. Hero points can help alleviate this fatigue, encouraging players to use extra effort more often. This option allows for further uses of extra effort by substituting some component for the fatigue normally required. The exact nature of this component is left up to the Gamemaster, but it should be something rare and kept under control, so as not to become too easily accessible in the campaign. Examples of power boosters include designer drugs or biochemicals, mystic crystals, super-science energy sources, and so forth.
Example: Chris decides certain rare crystals act as boosters for psionic powers in his campaign. Focusing power through the crystalline matrix causes it to crack and “burn out,” however, so each crystal is only usable once. A psionicist using a booster-crystal can apply extra effort to his powers without suffering any fatigue.
Note that power boosters only allow certain uses of extra effort; things like improving carrying capacity or movement speed may not work, depending on the booster and the kind of traits it affects. Several things can limit power boosters in a setting, including rarity, cost, and side-effects.
• Rarity: Power boosters shouldn’t be easily available at any corner store. Consider making them things heroes need to specifically seek out and acquire. Getting the booster can be a challenge for heroes to overcome in an adventure just like any other hurdle. Supplies should also be limited enough so heroes can’t stockpile a lot of boosters; they should have only a little on-hand at any given time. Boosters aren’t quite as valuable as hero points (they can’t do as much) but should be provided on a similar basis.
• Cost: One way of making boosters rare is by making them expensive. A purchase DC of 25-30 makes getting boosters difficult for most people. Unless a hero is wealthy, or has a patron with extensive resources, boosters will tend to be in short supply. Expensive boosters may become valuable contraband and the targets of theft.
• Side-Effects: Some power boosters may cause different sideeffects, ranging from the relatively harmless to serious problems like addiction, ability damage, and such. Fatigue is obviously a poor side-effect, since power boosters are supposed to substitute for the fatigue caused by extra effort. Other side-effects should usually be less severe, or more long-term, offering the trade-off of short-term advantage (not suffering fatigue) for long-term disadvantage (like addiction to the booster). One possible sideeffects of a power booster is taint (see Taint in Chapter 6).
O que me vêm a cabeça de cara são as Pílulas que o Kiba toma no Exame Chuunin e que o Chouji usa para a Skill fodona dele lá.
EDIT: Novas idéias e considerações abaixo:
- Talvez PL 4 com 20 PP/Nível ajude aos personagens ficarem poderosos e mais variados em termos de Poderes (já que é caro ter vários Poderes)... Porém com um limite menor.
- Seria legal deixar bem definido quando o pessoal vai ganhar Experiência, assim os jogadores já podem se programar sobre o que vão colocar na ficha.
- Não seria melhor usar Konoha talvez em uma outra época? Sei lá, eu sempre acho estranho jogar ambientações de anime e ver os Personagens da série na mesa. ;p
Sobre os Jutsus:
Ninjutsu: Seria um Array, com Descritor
Chakra e outros apropriados e à gosto do jogador. As Desvantagens
Perda de Poder: Necessita de Gestos com Ambas as Mãos (-2) e
Perda de Poder: Exausto (-1), o que torna a aquisição de Ninjutsus já 3 Pontos mais barato, simule a necessidade de Gestos com os Nins e o fato dele gastar Chakra, e ninguém usa Jutsu em Naruto quando está Exausto, exceto em casos mais extremos... O que justificaria o gasto de Ponto Heróico para eliminar Fadiga e continuar usando Nin... E isso elimina a necessidade de
Pontos de Energia.
Kekkai Gekkais seriam os únicos Poderes da ambientação junto com os Bijuus que teriam o Feito de Poder
Inato, porém uma versão de
Inato que permita ao Poder ser passível de Esforço Extra e alvo de Nulificar, porém imunes a Imitar.
Taijutsu: Também um Array próprio, talvez com o Descritor
Físico (aliás, o Lumine definir os Descritores ajuda
MUITO). Teria (ao meu ver) uma seleção mais rígida de Poderes (
Golpe,
Raio,
Salto,
Velocidade,
Super Força e
Contâiner de Feitos de Combate pata simular posturas de luta são os primeiros que me vêm a mente). Aqui também entra estilos com Armas.
Genjutsu: Adivinha? Array. Creio que a Desvantagem
Perda de Poder: Exausto (-1) também se aplique, e as Falhas
Fantasma e
Dependente de Sentido (Geralmente Visão), o que já diminui o custo total do Array em 1 Ponto e as Graduações para 1 Ponto para cada 2 Graduações. Genjutsu é poderoso porém limitado. Acho que
Fantasma se aplica como Falha porque ninguém até hoje morreu diretamente de Gen (que eu me lembre).
Acho que é tudo por hora.