Terraria, aka, Tópico Oficial

Seção para falar sobre jogos de PC, Vídeo-Game, MMORPGs, etc

Moderador: Moderadores

Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Lumine Miyavi em 04 Ago 2011, 12:10

Eu sei que o Eltor e o Oda jogam, mas mais quem joga?

E quem estaria interessado num multirão de "vamos derrotar bosses antes do tempo com mais pessoas"? Ou mesmo explorar coisas novas e legais! O que acham, galerë? :hum:
ImagemImagem ImagemImagemImagemImagem
Let's Play de FF8! \o\ Adaptações do Lumine! [d20!] Cidadeando o Tarrasque!
Blog do Lumine, PhieLuminando!
Avatar atual: Izumi Shingo + Ankh, Kamen Rider OOOs
Tabus na Spell: Ronassicar / Allefar o trabalho alheio
I return to help burn / Your people's future down / You destroyed my children / You forced my retribution / The battle is ending / True war is just beginning! / I'll learn from this disaster / I'll build eight robot masters...
Avatar do usuário
Lumine Miyavi
Coordenador de desenvolvimento do sistema S2
 
Mensagens: 7856
Registrado em: 25 Ago 2007, 11:15
Localização: Duque de Caxias RJ
Twitter: http://twitter.com/PhielLumine

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor ProxAlestorm em 04 Ago 2011, 12:56

Ainda nao comprei Phil e aliás, não sabia que ele tinha multiplayer. Alguém por gentileza, poderia dar detalhes do jogo?
No Pain, No Gain!
Avatar do usuário
ProxAlestorm
 
Mensagens: 379
Registrado em: 20 Jul 2010, 19:39
Localização: Contagem- MG

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor FreeSample em 04 Ago 2011, 13:47

Aeeee! e eu pensando que era um dos únicos que gostavam de terraria por aqui! :D
Devo comprar o jogo de fato essa semana, e estou interessado nesses mutirões sim.(especialmente mutirão de coleta de hellstone)

ProxAlestorm, por alto, o jogo é um jogo sandbox em 2D (vista lateral) que lembra MUITO o minecraft. o jogador está numa ilha, onde existem uma variedade de ambientes (selvas subterrâneas, desertos, a corrupção - um ambiente infestado por formas de vida bizarras - , uma dungeon, praias, ilhas flutuantes, etc), e vai coletando materiais para construir itens e moradias, encontrando itens únicos, e por aí vai.
Avatar do usuário
FreeSample
 
Mensagens: 1603
Registrado em: 26 Ago 2007, 11:13
Localização: Quadradinho - GO
Twitter: @loleite

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Lumine Miyavi em 04 Ago 2011, 14:04

Acho que a vantagem do multiplayer do Terraria é que você pode convidar outros jogadores pro teu próprio mundo; normalmente tu tem um server separado do seu mundo pro jogar em Minecraft.
ImagemImagem ImagemImagemImagemImagem
Let's Play de FF8! \o\ Adaptações do Lumine! [d20!] Cidadeando o Tarrasque!
Blog do Lumine, PhieLuminando!
Avatar atual: Izumi Shingo + Ankh, Kamen Rider OOOs
Tabus na Spell: Ronassicar / Allefar o trabalho alheio
I return to help burn / Your people's future down / You destroyed my children / You forced my retribution / The battle is ending / True war is just beginning! / I'll learn from this disaster / I'll build eight robot masters...
Avatar do usuário
Lumine Miyavi
Coordenador de desenvolvimento do sistema S2
 
Mensagens: 7856
Registrado em: 25 Ago 2007, 11:15
Localização: Duque de Caxias RJ
Twitter: http://twitter.com/PhielLumine

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Eltor Macnol em 05 Ago 2011, 01:00

Presente. Jogador inveterado aqui, com umas 70 horas acumuladas.

Terraria é estupidamente viciante, caindo bem no tipo de jogo que eu gosto: 2D, com upgrades de armas e equipamentos, focado em exploração e derrotar inimigos progressivamente mais fortes. Tem um pouquinho de minecraft nele, mas o foco é bem diferente, e me atraiu muito mais.

Eu topo criar um personagem novo e jogar em um mundo multiplayer a partir do zero, ou ir com o meu personagem original em um mundo já existente pra dar uma mão.

Se alguém ainda está jogando no primeiro personagem e quiser dicas sobre o básico do jogo ou ideias do que fazer no ponto em que está, aproveite o tópico.

Lembrando que temos um grupo no Steam pra ajudar a encontrar os Spellianos online: http://steamcommunity.com/groups/spellrpg

E minha id no Steam se quiserem adicionar: http://steamcommunity.com/id/macnol
ImagemImagem Gmail/gtalk/MSN: gilnei.nh ahoba gmail.com
Imagem@Macnol ImagemFacebook ImagemGoogle Reader
Imagem
Avatar do usuário
Eltor Macnol
Administrador
 
Mensagens: 6691
Registrado em: 17 Ago 2007, 17:42
Localização: Novo Hamburgo - RS
Twitter: http://twitter.com/Macnol

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Eltor Macnol em 05 Ago 2011, 22:20

O background da conta de um dos desenvolvedores do jogo no twitter basicamente já revelou que Chtulhu é um dos novos chefes no update dessa semana... :bwaha:


Imagem reduzida. Clique na imagem para vê-la no tamanho original.
ImagemImagem Gmail/gtalk/MSN: gilnei.nh ahoba gmail.com
Imagem@Macnol ImagemFacebook ImagemGoogle Reader
Imagem
Avatar do usuário
Eltor Macnol
Administrador
 
Mensagens: 6691
Registrado em: 17 Ago 2007, 17:42
Localização: Novo Hamburgo - RS
Twitter: http://twitter.com/Macnol

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor louc0 em 07 Ago 2011, 19:50

Vão me fazer comprar terraria, seus putos
Avatar do usuário
louc0
Moderador
 
Mensagens: 2279
Registrado em: 19 Ago 2007, 23:08
Localização: Sapucaia do Sul - RS
Twitter: @louc0

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Eltor Macnol em 07 Ago 2011, 20:29

Tchê, já devia ter comprado. Os caras merecem teus R$ 15,00. :b
ImagemImagem Gmail/gtalk/MSN: gilnei.nh ahoba gmail.com
Imagem@Macnol ImagemFacebook ImagemGoogle Reader
Imagem
Avatar do usuário
Eltor Macnol
Administrador
 
Mensagens: 6691
Registrado em: 17 Ago 2007, 17:42
Localização: Novo Hamburgo - RS
Twitter: http://twitter.com/Macnol

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor louc0 em 07 Ago 2011, 22:12

Comprei. Mereceram mesmo.
Avatar do usuário
louc0
Moderador
 
Mensagens: 2279
Registrado em: 19 Ago 2007, 23:08
Localização: Sapucaia do Sul - RS
Twitter: @louc0

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor FreeSample em 08 Ago 2011, 02:00

Pra quem ainda tá na dúvida de comprar: poxa, gente, quinze conto é uma ida no barzinho. dá pra passar um fim de semana sem tomar gagau, rs!

Então, podíamos definir quem topa ser o host, que dias marcamos de jogar, etc.
Avatar do usuário
FreeSample
 
Mensagens: 1603
Registrado em: 26 Ago 2007, 11:13
Localização: Quadradinho - GO
Twitter: @loleite

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Frost em 08 Ago 2011, 02:03

Eu ganhei esse jogo de gift de um amigo, mas não joguei muito pq ele já tava muito na minha frente e eu basicamente não fazia nada no jogo. Se animarem a jogar alguma hora, acho que estou dentro.
Cenário Pirata da Spell! "Arr!!!"

A máfia está vindo...
SPOILER: EXIBIR
Imagem

Campanha: O reino atrás das cortinas. Arco II
Avatar do usuário
Frost
 
Mensagens: 3600
Registrado em: 25 Ago 2007, 03:17
Localização: Somewhere in the between - Mud Street - Vitória/ES
Twitter: http://twitter.com/#!/ronaldo_fr

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Eltor Macnol em 08 Ago 2011, 13:27

Screenshots da base que construí no meu primeiro mundo... tudo meio desorganizado e sem planejamento algum, mas bastante funcional:

Base, com a cama básica e minha coleção de baús com itens e materiais... em cima, mushroom farm.


Imagem reduzida. Clique na imagem para vê-la no tamanho original.


Do lado direito ficam as acomodações pros NPCs e um espacinho pra criar Fireblossoms, com a lava que elas precisam pra dar sementes.


Imagem reduzida. Clique na imagem para vê-la no tamanho original.


Do outro lado, uma criação de Waterleafs submersas e meu Hellevator, que vai até o fundo do Underworld.


Imagem reduzida. Clique na imagem para vê-la no tamanho original.


Criei essa base longe do centro do mapa, só me arrependo de não ter feito ela mais perto da Jungle/Underground Jungle.
ImagemImagem Gmail/gtalk/MSN: gilnei.nh ahoba gmail.com
Imagem@Macnol ImagemFacebook ImagemGoogle Reader
Imagem
Avatar do usuário
Eltor Macnol
Administrador
 
Mensagens: 6691
Registrado em: 17 Ago 2007, 17:42
Localização: Novo Hamburgo - RS
Twitter: http://twitter.com/Macnol

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor FreeSample em 08 Ago 2011, 15:13

Eltor, leva lama e planta umas jungle grass seeds... se não estiver juntando elas pra fazer a roupa do link :D

Pessoas, pretendo Liberar o acesso a uma "Friçaland" nas quintas, de 21:45 até meia noite. Animam? Meu Steam ID é "loleite".
Avatar do usuário
FreeSample
 
Mensagens: 1603
Registrado em: 26 Ago 2007, 11:13
Localização: Quadradinho - GO
Twitter: @loleite

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor Eltor Macnol em 08 Ago 2011, 15:49

Já tenho uma caralhada de lama e sementes prontas pra fazer isso, em uma área reservada à direita dos NPCs (embaixo das plataformas onde cultivo o resto das ervas e enfrento o Olho de Chtulhu... esqueci de tirar screenshot dessa parte. E, ugh, acabo de perceber que as Fireblossoms nem apareceram na foto ali em cima).

Mas descobri tarde demais que essa minha base está em um lugar muito alto (+500 ft), fica longe da camada subterrânea onde daria pra criar Glowing Mushroom e Underground Jungle... acho que vou deixar essa parte pra fazer num mundo novo quando sair o update. Especialmente com a melhora que vai ter na construção/remoção de background walls, que atualmente é a parte chata do processo.

Minha meta é ter uma base onde dê pra criar facilmente todos os ingredientes pra poções e tal, inclusive os materiais exclusivos do Underground, sem que fique muito longe da crafting station/ spawn point. Depois que tudo estiver planejado e funcionando eu coloco itens pra melhorar a aparência e outras firulas.

Sobre o multiplayer, eu tenho aula na quinta à noite, mas posso aparecer depois das 23h.
ImagemImagem Gmail/gtalk/MSN: gilnei.nh ahoba gmail.com
Imagem@Macnol ImagemFacebook ImagemGoogle Reader
Imagem
Avatar do usuário
Eltor Macnol
Administrador
 
Mensagens: 6691
Registrado em: 17 Ago 2007, 17:42
Localização: Novo Hamburgo - RS
Twitter: http://twitter.com/Macnol

Re: Terraria, aka, Tópico Oficial

Mensagempor louc0 em 09 Ago 2011, 14:27

Saiu o update hoje. O jogo ficou mais filho da puta, com toda certeza.

SPOILER: EXIBIR
NPCs
New Enemy : Spike Ball (An Immortal Enemy.)
New Enemy : Blazing Wheel (An Immortal Enemy.)
New Enemy : Dungeon Slime (Contains Golden Keys)
New Enemy : Goblin Scout
Hornets in the Underground Jungle now shoot stingers. These stingers have a 1 in 3 chance of poisoning their target for 10 seconds.
EoW is no longer “defeated” when he flees.
Cursed Skulls now now have a chance to apply the Cursed debuff.
Npcs that are far from home and try to turn to return home will no longer twitch left and right when stuck.
Bats, Harpy and Demon AI has been improved to prevent wall hugging.
Slimes when in water will now turn around when they have no where to go.
Man Eaters and Snatchers now have less HP, and are drawn above tiles rather than behind.
Lava Slimes no longer spawn lava when killed.
Meteor Heads now move much slower but do a lot more damage.
Bone Serpents now have a new death sound, and their hit-box has been fixed.
Hornets are correctly now unable to enter water.
Vultures should no longer ‘float’ if the sand they are perched on falls from beneath them.
NPC’s furniture requirements have changed to work with new items.NPCs now requires one “comfort object” (Chair, Throne, Bench, Bed, Toilet) and one “flat surface furniture” (Table, Dresser, Workbench, Tub, Bookcase) for a room to be complete before they will make it their home.

Items
New Item : Shadow Key
New Item : Golden Key
New Item : Shadow Chest (These require the Shadow Key)
New Item : Obsidian Background Walls
New item : Mud Background Walls
New Item : Jungle Spore (Replaces Jungle roses former crafting uses.)
New Item : Tattered Cloth
New Item : Battle Standard (Allows for manual starting of the Goblin Invasion)
New Item : Piano
New Item : Loom (Crafting Station, Now required for crafting most clothes from silk.)
New Item : Bench
New item : Dresser
New Item : Bathtub
New Item : Red Banner
New Item : Green Banner
New Item : Blue Banner
New Item : Yellow Banner
New Item : Lamp Post
New Item : Tiki Torch
New Item : Barrel
New Item : Chinese Lantern
New Item : Cooking Pot
New Item : Safe (A separate private storage from the Piggy Bank.)
New Item : Skull Lantern
New Item : Trash Can
New Item : Candelabra
New Item : Pink Jar
New Item : Mug
New Item : Beer Keg
New Item : Beer
New Item : Bookcase
New Item : Throne
New Item : Bowl
New Item : Bowl of Soup
New Item : Toilet
New Item : Grandfather Clock
New Item : Statue
Wooden Tables, Doors and Workbenches now have improved looking graphics.
Jungle Rose is now a rarer drop and no longer used to craft.
Bottled water can no longer be crafted by standing near lava.
Suspicious Looking Eyes will now sometimes be found in chests.
Several Magic items have been rebalanced.
Fire of Flower now does more damage, and costs more mana.
Flamelash, Sunfury, and Flower of Fire are no longer dropped, they are now found in shadow chests in the underworld.
Band of Star Power now adds 20 mana to your maximum, and no longer adds mana regeneration.
Orb of Light now moves slower and is now listed as a buff that you can remove if you so desire and also know its remaining duration.
Magic missile is now quicker and is ‘launched’ when you release the mouse button, rather than disappearing.
Flamelash is ‘launched’ when you release the mouse button, rather than disappearing.
Meteor Armor and Molten Armors no longer glow.
Grappling Hooks can no longer be spam shot, you must now wait until your previous shot lands or returns before you can throw another.
Starfury now does a bit more damage, requires more mana, and now works underground. If a star is spawned inside a wall, it will be able to travel until it reaches open space and then becomes ‘solid’ colliding with the next wall it hits.
Glow sticks price reduced. And are now a bit brighter.
Coins now leave a sparkle trail while moving.
Night Owl Potion now works correctly.
Two of the same type of accessories may no longer be equipped at once.
Armors are now more ‘Class Type’ specific and their stats have been set accordingly.
Meteor Armor - Buffs Magic Damage and Set Bonus : Space Gun 0 Mana Cost.
Molten Armor - Set Bonus : Melee Damage
Shadow Armor - Buffs Melee Attack Speed and Set Bonus : Movement Speed.
Necro Armor - Buffs ranged damage and Set Bonus : Reduces Ammo Consumption.
Jungle Armor - Buffs Max Mana, Magic Crit Chance and Set Bonus : Reduced Mana Usage
Potions now offer less HP on use, and their cool-down is now a minute.
Placing background walls is more simple, as 1 block holes are automatically filled in.
ALL placed background walls are now considered ‘house walls’. (Yes even Dirt and Dungeon walls.)
The Mini-shark now has a 33% chance that shooting the weapon will not take ammo. So it does not consume as much ammo to use.
Flintlock Pistols and Muskets are now a bit stronger.
Flails now have a different mechanic. You can ‘spin’ them by pressing left and right fast over and over after they have been thrown while holding down the mouse button.
Piggy Banks should no longer float when the ground beneath the table it is on is removed from beneath them.
Fish Bowl’s recipe has been changed to require Bottled Water, rather than just an empty Bottle.
Ash and Mud no longer fall due to gravity.

Server and Clients
The IP screen now shows the seven most previous IP’s you’ve joined, to allow you to quick connect to your favorite or commonly played servers.
Improved Server Syncing

Game Interface
There is now an option to disable pickup text.
When creating a character, there is now an option for ‘Male/Female’, this is used to change the characters voice. This way, any hairstyle can be used for either gender.
When choosing your hairstyle, you may now right click to cycle through the hair selections backwards.
New Hot-key for grappling hooks. (Defaults to E)
Hot-bar Slots now show their Hot-key number.
The Mana Bar is now Blue, and text for gaining health is now green.
Interface Boxes are now colored differently. Inventory is Blue, Equip is Green, Craft is Purple.
Hot-keys for Mana and Healing Potions now work correctly with Rejuvenation potions.
Some tool-tips now have more specific details about item uses.
Right clicking on an accessory or a piece of armor in your inventory will auto-equip it.
Newly obtained items will now be placed starting in the bottom right of your inventory rather than the previous top left.
There is now a Trash Can slot in the inventory. Placing an item here will destroy it. However the item will be saved in memory until another item is destroyed, allowing you to retrieve it if you wish. Holding Shift and Clicking and Item will move it to your trashcan.
When at a chest or piggy bank, there is now an option to loot all. This will take all items inside the chest/bank if there is room, If not it will take all items starting from top left.There is also a Quick Stack option for the reverse effect. If the chest you are viewing has items stored in it that you are also carrying, this option will stack those items into the chest combining stored and carried stacks.
When at a chest or piggy bank, there is now an option to Deposit all. This will take all items not in your hot bars and starting from the bottom right slot, place each item that will fit into the chest or bank. It will stop when space runs out.
It is no longer possible to drop items through the spaces between boxes in the inventory
Some Tools now give you an idea in their tool-tip of what they can mine. Example - “Can mine Meteorite”.
There are now four ammo slots. Ammo may be placed here to de-clutter your inventory. Weapons will take ammo from these slots first, and will then take from any in the inventory after they are empty.
Hot-Bar slots that have a ranged weapon on them will show the current used ammo count on them.
There is now a toggle in your inventory, that when clicked, will LOCK your hot-bar and not allow you to change your currently used hot-bar item by clicking it with the mouse, only the 1 - 9 hot -keys and mouse-wheel will scroll them at that point.
Hotkeys can now be used to change selected item when the inventory is open.
Shops now sell items back to you. Holding Shift and Clicking and Item while at a shop will quick-sell it.
You can now quickly clear and cancel your chat message by hitting escape.
‘Misc’ in Character Creation color selection, has been renamed “Shoes”.

Misc
New Feature : Critical Hits. There is now a small chance you will do more damage to an enemy
New Feature : Damage Types. Damage is now separated into Melee, Ranged and Magic damages. These will be used going forward for a few different systems, such as buffs, de-buffs. Items will list what kind of damage they do in their tool-tip so you know what will be effected by what buff.
New Music : Corruption.
Added 19 new hairstyles.
There are now 3 difficulty modes that are set when creating a character.
Softcore - Drop coins on death, keep max hp and mana values.
Mediumcore - Drop all items on death, keep max hp and mana values.
Hardcore - Drops all Items and deletes your character on death, requiring you to start a new character. On death you will become a ghost that can not interact with the world until you log out.
Players now heal automatically when ‘not in combat’. You are flagged as in combat when you are damaged by anything. The longer you have spent after getting hurt will increase your hp regen speed slightly.
Mana now recharges on its own when you are not casting. Slowly if you are moving, and fast if you stand still.
Hellstone no longer produces light and is more rare.
Hellstone now spawns lava when it is mined, but only in the underworld.
Cacti no longer cause knock-back making running through a desert less of a hassle.
Cacti no longer destroy blocks as they grow.
Some sounds have a randomizing pitch change (like sword swinging), to make them have more variance.
Optimized “Finding Tile Frames”, so worlds should load faster
There are new sounds for the following actions/events
Talking to an NPC
Mana Becoming Full (also shows a purple sparkle on player)
Using Water Bolt, Flamelash, and Flower of Fire
Starting to Drown.
Melee speed increase items are now calculated correctly.
Thorns are now destroyed after you touch them and receive damage.
Corrected some spelling errors and also the placement of ‘%’ in some potion tool-tips.
Added a bunch of new randomized game subtitle captions.

World Gen
More Gems spawn in the jungle.
Hell Houses now spawn differently. A worlds Hell Houses can rarely spawn as all obsidian, and they can now get really tall.
Underground Jungles now have a Mud Background
Dungeons should no longer spawn in the ocean.
Deserts now spawn slightly further away from spawn.
Dungeons now spawn with more spikes and less lighting.
Underworld Ash is now filled with more lava pockets, making mining Hellstone more of a challenge.
Some items no longer spawn in Dungeon, these were meant for non-dungeon areas.
Avatar do usuário
louc0
Moderador
 
Mensagens: 2279
Registrado em: 19 Ago 2007, 23:08
Localização: Sapucaia do Sul - RS
Twitter: @louc0

Próximo

Voltar para Video Games

Quem está online

Usuários navegando neste fórum: Nenhum usuário registrado e 3 visitantes

cron